Pages

27 July 2011

Sokong



Tanah Tumpahnya Darahku, selama ni memang skuad kebangsaan kita kurang mendapat sokongan daripada 28 juta rakyat Malaysia. Kalau ada yang mengaku mmg dari dulu sokong team Harimau Malaya ni memang terang2 lah penipu orang tu. Namun sejak prestasi team meningkat dan kemenangan dalam kejohanan AFF Suzuki Cup, ramai kaki bola yang mula support team negara sendiri. Daripada bergaduh pasal team BPL mana paling bagus, lagi elok kalau kita ramai2 sokong negara sendiri.
Malam ni, kita bakal berhadapan dgn team Importpura . Walaupun dari segi defending banyak kita kena improve berbanding 1st leg haritu, yang lebih diperlukan pemain2 negara adalah sokongan rakyat. Syabas kepada 80000 yang sudi ke stadium bagi menaikkan semangat pemain. Untuk yang lain2, tengok live lepas solat Isyak, kat facebook tu buat la profile picture sebagai tanda sokongan. Nampak macam bodoh je tapi apa la salahnya turut sama bersemangat kan?

P/S: Apa pun yang terjadi, jangan la nak kritik team Malaysia, diorang mesti akan buat yang terbaik malam ni. Tapi kalau Singapore kalah jangan lupa kutuk habis2an.

Update: Diana Danielle pun akan pergi stadium untuk menyokong Malaysia. Jadi yg ke stadium tu pakai la smart2.


No comments: