Pages

13 July 2011

peribahasa: Anjing Yang Babi ada hati nak lawan Harimau.



ARSENAL vs MALAYSIA XI




Malaysia memulakan rentak permainan cemerlang mereka dengan menghadiahkan sebuah sepakan penalti kepada Arsenal pada minit ke-4. Penalti ini diberikan kepada mereka dengan sengaja oleh bookie2 bola sepak, semata2 ingin mengaut untung lebih supaya semua orang ingat Arsenal ada peluang menjatuhkan momentum kemenangan Piala Suzuki AFF 2010. tetapi malang tidak berbau buat arsenal, itulah satu-satunya gol yang berjaya mereka perolehi sepanjang perantauan mereka.

Safee Sali yang baru tiba dari menganjing pemain2 di liga Indonesia, lekas mengatur langkah jitu, mengelecek semua pertahanan dan meriam-meriam Her Majesty yang berani mencabar kedaulatan Raja-Raja Melayu lalu melepaskan sepakan berarus ombak tsunami yang berjaya ditepis sipi oleh Wojciech Szczesny namun berjaya juga menerjah masuk gawang gol untuk meletakkan Harimau Malaya di kedudukan 1-1 dengan Arsenal. Sultan Bola yang sedang melihat perlawanan langsung itu melalui siaran langsung Nkmedia Online Tv melompat kegembiraan dan memasang niat untuk menganugerahkan Safee Sali dengan harta, pangkat Dato' dan wanita.

Sungguhpun begitu, Safee Sali tidak mengenal erti duniawi. Apa yang beliau beliau cari adalah kegembiraan diatas padang semata-mata, dan dengan sebab itulah, tendangan gol yang dihantar terus oleh penjaga gol nasional Mohd Sharbinee dimanfaatkan sebaik-baiknya oleh Safee sali dari tengah padang. Sepakan lambung beliau yang tidak pernah terlepas dari sasaran masuk terus tanpa sempat dikejar oleh Szczesny. Meletakkan malaysia dihapadan buat kali ke-seribu dalam sejarah bolasepak negara.

Bagai talam dua muka, Jurulatih Malaysia Rajagopal yang tidak mudah lupa diri, mengambil langkah bijak dengan mengeluarkan Safee Sali dari padang dan menggantikannya dengan pemain yang kurang hebatnya, Amri Yahya. Tujuannya tidak lain dan tidak bukan, ingin mengambil hati penonton-penonton tuan rumah yang merupakan peminat-peminat setia Malaysia XI.

Kalaulah K. Rajagobal bertindak seperti Carlos Vela yang menganjing dan memalukan tuan rumah sewaktu perlawanan first leg di bukit jalil tempoh hari, sudah tentu memalukan diri sendiri dan juga peminat-peminatnya. Datang negara orang nak promote club, tapi mengejek dan memalukan pemain-pemain tuan rumah.

Shame on you, freaks.


No comments: